איך ללמוד אנגלית בחינם וביעילות: 18 טיפים ואסטרטגיות למידה

לימוד אנגלית בחינם

ללמוד שפה חדשה זה פרויקט מרתק, ואם אנחנו מחליטים ללמוד שפה חדשה למה שלא נלמד את אחת השפות המדוברות בעולם? האנגלית.  השפה האנגלית בעלת מעמד דומיננטי והיא השפה המרכזית והרשמית בארצות רבות. אנגלית נלמדת ומובנת יותר מכל שפות העולם, ומשמשת שפה שנייה ושפה רשמית במדינות רבות ולכן רבים מחליטים להתמקצע ולהשתפר בה. 

כאן תמצאו טיפים ואסטרטגיות כיצד ניתן ללמוד אנגלית בחינם וביעילות.

  1. קורסים מקוונים חינם: האינטרנט מציע אפשרויות רבות ללמידה באמצעות קורסים מקוונים. פלטפורמות כמו Duolingo, Coursera ו- edX אשר מציעות קורסים איכותיים בחינם או במחירים סבירים. בפלטפורמות אלו תוכלו למצוא קורסים מתקדמים או בסיסיים בהתאם לרמת הידע שלכם.
  2. אפליקציות ללמידת שפה: ישנם אפליקציות רבות וזמינות להורדה שמאפשרות ללמוד אנגלית בקלות ובנוחות. דוגמאות לאפליקציות כאלה הן Duolingo, Memrise ו-Babbel.
  3. ספרים וספריות ציבוריות: בחנויות הספרים ובספריות הציבוריות ניתן למצוא ספרים ללימוד אנגלית ברמות שונות. ישנם ספרים ברחבי הרמות המתאימים למתחילים וגם למתקדמים. 
  4. סבלנות רבה: בכדי ללמוד שפה חדשה נדרשת סבלנות והתמדה. הקפידו לתרגל יום יום, השתמשו בשפה בחיי היום יום, ואל תיכנעו לקשיים בדרך.
  5. שמעו והבינו: נסו להאזין לשיחה באנגלית כמה שיותר. הקשיבו לפודקאסטים, לשירים באנגלית, ולשיחות ברדיו או בטלוויזיה בשפה האנגלית. השמיעה לשפה האנגלית  תקל עליכם בהבנת השפה ובצורך לדבר בזמן אמת.
  6. שוחחו עם דוברי אנגלית: נסו לשוחח עם דוברי אנגלית, אם זה באמצעות חברים שדוברי השפה או באמצעות תקשורת מקוונת. שוחחו באנגלית על נושאים שמעניינים אתכם. אפשר לעשות את זה כמובן גם באפליקציה שלנו – אפליקציית i-fal
  7. קבעו מטרות מוחשיות: הציבו לעצמכם מטרות ברורות ומוחשיות לשפר את האנגלית שלכם. לדוגמה, הציבו לעצמכם לקרוא ספר באנגלית בחודש, או לראות סרט בשפה האנגלית פעמיים בשבוע.
  8. השקיעו זמן: למידה מחייבת השקעת זמן. הקדישו ללמידה זמן יומי מסוים והקנו לעצמכם את המשאבים המתאימים כגון ספרים, קורסים ואפליקציות.
  9. קראו וכתבו באנגלית: קריאה וכתיבה בשפה האנגלית יכולה לשפר את היכולות שלכם בשפה. נסו לקרוא ספרים, מאמרים ובלוגים באנגלית ועבדו על מיומנות הכתיבה שלכם.
  10. קחו חלק בקבוצות למידה: קבוצות למידה מקוונות או במקום פיזי יכולות להיות מאוד מועילות. תוכלו לתקשר עם אנשים שאוהבים ללמוד אנגלית ולחלוק טיפים, תרגולים וניסיון.
  11. צפו בסדרות טלוויזיה וסרטים באנגלית: הצפייה בסדרות טלוויזיה וסרטים בשפה האנגלית יכולה לשפר את יכולות הבנת השמיעה, והבנת הנקרא שלכם. תנסו להשתמש בכתוביות כדי להבין טוב יותר וללמוד מילים חדשות.
  12. השתמשו ברשתות חברתיות: רשתות חברתיות כמו Facebook, Instagram ו-Twitter (X) מספקים אפשרויות לתקשורת בשפה האנגלית עם אנשים מרחבי העולם. באמצעות הרשתות החברתיות תוכלו להצטרף לקבוצות או לדפים עם אנשים שיש להם עניין משותף, ולתקשר באנגלית.
  13. הקשיבו למוזיקה באנגלית: האזינו לשירים בשפה האנגלית ונסו לשיר אותם. תתרגמו את המילים ושפרו את הבנת הטקסט בזמן השירה. זה יכול לשפר את אוצר המילים שלכם.
  14. קראו ספרים לילדים באנגלית: לפעמים ספרים לילדים בשפה האנגלית יכולים להיות דרך טובה להתנסות בשפה בצורה נעימה וקלילה. תנסו לקרוא לילדים, לאחים או לנכדים שלכם סיפורים בשפה האנגלית.
  15. הקשיבו לפודקאסטים בתחום שמעניין אתכם: נסו למצוא פודקאסטים בשפה האנגלית בתחום שמעניין אתכם. זה יאפשר לכם ללמוד מונחים מקצועיים ולשפר את הידע שלכם.
  16. השתמשו במילונים ובספרי תרגול: השתמשו במילונים אנגליים-עבריים ועבריים-אנגליים לתרגול מילים חדשות. גם ספרי תרגול ברמות שונות יכולים לשמש ככלי טוב ללמידה.
  17. הצטרפו לקהל דוברי השפה: נסו  להיות חלק מקהל הדובר את השפה האנגלית. פנו לקהל דוברי השפה באינטרנט והשתתפו בדיונים, פורומים או קבוצות דיון בנושאים שמעניינים אתכם בשפה האנגלית.
  18. שפרו את המיומנות בכתיבה: נסו לכתוב בשפה האנגלית באופן יומיומי, ההתמדה בכתיבה תשפר את מיומנויותיכם ותעזור לכם לשפר את השפה שלכם.

אלו היו 18 טיפים שיכולים לסייע לך במהלך למידת האנגלית בצורה חינמית ויעילה. 

חשוב לזכור, כי המפתח להצלחה הוא התמדה והשקעה.

שיהיה בהצלחה.

רוצים ללמוד אנגלית במחרים שלא נראו בישראל עם מורה אחד על אחד?

* כל המסלולים גמישים וניתן לשנות/להחליף בין מסלולי הלימוד השונים ללא התחייבות
** ללא התחייבות (ניתן לבטל בכל נקודת זמן)

הורידו עכשיו את האפליקציה וקבלו שיעור ראשון ללא עלות וללא התחייבות - שיחת וידאו 20 דק׳ אחד על אחד בזום

שימו לב! ניתן להוריד את האפליקציה מהמובייל (סמארטפון) בלבד!

לא בטוחים האם i-fal היא האפליקציה הנכונה עבורכם ללימוד אנגלית?
השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תרגול שיחות בזום במחיר הכי טוב בישראל

ללא התחייבות

ללמוד מתי שרוצים, מכל מקום ובכל זמן

מורים מקצועיים שמותאמים לכל הרמות

תראו כמה שזה קל ונוח

הורידו עכשיו את האפליקציה וקבלו שיעור ראשון ללא עלות וללא התחייבות - שיחת וידאו 20 דק׳ אחד על אחד בזום

שימו לב! ניתן להוריד את האפליקציה מהמובייל (סמארטפון) בלבד!

תלמידים מספרים

סרטון אחד שווה אלף מילים ... צפו (בחלק) מהמורים שלנו

הורידו עכשיו את האפליקציה וקבלו שיעור ראשון ללא עלות וללא התחייבות - שיחת וידאו 20 דק׳ אחד על אחד בזום

שימו לב! ניתן להוריד את האפליקציה מהמובייל (סמארטפון) בלבד!